Všechny bleskovky

středa 22. srpna 2012

SportImage: V Londýně se chci pokusit o paralympijský reparát


Stark: V Londýně se chci pokusit o paralympijský reparát
Michal Stark | Autor fotografie: sportimage.cz / Jan Sušánka

 

20
Vrchol hendikepovaných sportovců - londýnská paralympiáda - je za dveřmi. V české výpravě patří k nejzkušenějším jednonohý cyklista Michal Stark, jehož přáním je k dosavadní jediné paralympijské medaili ze Sydney přidat sestřičku. Tréninku sedmačtyřicetiletý reprezentant věnoval moře času, ale před rokem byla jeho účast na paralympijských hrách v ohrožení, když ho v Jenči u Prahy srazilo auto.
AUTOR | MILAN NOVOTNÝ

Na kolikátou paralympiádu už míříte?
Londýn bude mým šestým paralympijským vystoupením. Začínal jsem v roce 1992 v Barceloně a kromě Pekingu jsem nikde nechyběl. Navíc jsem jako lyžař, což je moje původní sportovní profese, startoval na zimních paralympijských  hrách v Lillehammeru. Myslím, že jsem v tomto směru mezi českými paralympiky rekordmanem.

Kolik jste na Hrách vybojoval medailí?
Na paralympiádách se mi medaile docela vyhýbaly. Často se vyskytl nějaký technický problém, nebo přišel pokles formy. Mám jen bronz ze Sydney ze stíhačky. Víc se mi dařilo na evropských a světových šampionátech. Byl jsem mistrem světa v časovce, mám dva tituly mistra Evropy a řadu dalších předních umístění. Nedávno jsem si dal práci a napočítal dvaadvacet velkých medailí. Vypadá to jako vysoké číslo, ale moje kariéra je hodně dlouhá. V pelotonu se pohybuju dvacet let.
Jaká plány spřádáte na Londýn?
S mým osobním a reprezentačním trenérem Viktorem Zapletalem jsme ... >>> pokračování ZDE>>>

Zdroj: www sportimage.cz

  Více zde >>>

Žádné komentáře:

Okomentovat