Všechny bleskovky

čtvrtek 30. srpna 2012

ČRo: Když přišel Paralympik Michal Stark na velodrom, měl husí kůži

Zdroj: Český rozhlas 30. srpna 2012 v 23:15


Zatím bez medaile jsou čeští sportovci na paralympiádě v Londýně, ale aspoň se už mohou po prvním dnu pochlubit finálovou účastí. A sice v jedné z nejsilnějších disciplín české výpravy, cyklistice.
Mezi nejlepší postoupili na kilometru s pevným startem Ivo Koblasa a Michal Stark, pro kterého je londýnská paralympiáda poslední v kariéře. Kilometr s pevným startem patří mezi jeho nejslabší disciplíny a konečné jednadvacáté místo tak pro něj bylo úspěchem. 
Michale, kilometr s pevným startem máte za sebou. Jaká je spokojenost s konečnou 21. pozicí? 

Ta pozice není úplně vábná, ale za prvé to není moje disciplína hlavně jsem se chtěl zahřát na páteční stíhací závod, který je mojí hlavní dráhovou disciplínou. Zajel jsem si letošní nejlepší čas a trenér je spokojený. 
Pro mě, jako jednonohého závodníka je nepříjemné, že na pevném kilometru sloučili tři kategorie do jedné. Přepočítává se to koeficientem, který je strašně složitý a vydělávají na tom nejvíc dvounozí závodníci. 
Co se týče velodromu, říká se, že je to jedna z nejhezčích staveb v Olympic parku. Souhlasíte? 
Určitě. Jak zvenku, tak i ta dráha je krásná, dosahují se zde docela rychlé časy. Úplně k těm nejšpičkovějším to ještě bude chtít pár měsíců, ale je to výborná stavba se vším, co cyklisté potřebují. 
Váš cyklistický kolega Jiří Bouška říkal, že tato dráha je rychlejší než ta, na které trénujete v česku v Motole. Je opravdu rychlejší? 
Nevím, jestli je rychlejší, ale jezdí se tady lépe. U nás ta dráha, jediná krytá v České republice, má myslím 153 a půl metru. V Londýně je dlouhá 250 metrů a to musí být znát. Tady to na těch rovinkách může člověk rozjet, ale u nás ty prudké zatáčky zase rychleji vrací, takže zase takový extrém mezi těmi časy není 
Během olympiády se mluvilo o tom, jak skvělá atmosféra tady je. Tady na velodromu je to neskutečné, je ta atmosféra hodně nabíjející? 
Obrovsky, já to mám moc rád. Čím víc lidé fandí, tím víc ten můj výkon roste. Už z venku jsem slyšel tu atmosféru. Když jsem přišel sem, tak jsem měl husí kůži. Zažili jsme plné haly, ale co tady ti diváci vytvoří, to je zcela úžasné. Je vidět, že tomu rozumí, a že rádi fandí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat