Všechny bleskovky

pondělí 30. května 2011

Michal Stark: Kuriozní druhé místo v hromadném závodě a opět třetí v časovce

Ilustrační foto - Piacenza 2010
O víkendu absolvoval Michal Stark další díl ze seriálu Evropských pohárů, tentokrát v italské Piacenze, resp. v městečku Castel San Giovanni. Prvním startem nejenom pro Michala, ale celý reprezentační tým, byl silniční závod, který se jel jako hladké kritérium přímo v centru starobylého města. Opět spolu s v jednom pelotonu s dvounohými cyklisty dalších dvou kategorií. Velmi rychlý průběh závodu byl poznamenán několika pády v nejnebezpečnější zatáčce dvoukilometrového okruhu. Michal si během závodu musel dávat pozor především na velmi aktivního španělského cyklistu Eckharta a sjížděl nespočet jeho pokusů o únik. Nakonec si Michal dospurtoval pro „nešťastné“ druhé místo, k čemuž sám dodává na vysvětlení: „Na okruh jsme vystartovali po startu z náměstí doleva a kroužili jsme na pravou stranu,přičemž se směr od startu hned za námi zaslepil plůtky. Celý závod tomu tak bylo a my jsme jezdili okolo tribuny s rozhodčími, kde byla i tabule s ukazateli zbývajících kol a především modrá páska s elektronikou,která odečítá čipy. V tomto stavu jsme najeli i do posledního kola.Před poslední a rozhodující zatáčkou rozjeli vláček angličani a já jsem šel okamžitě za ně. Na cílové rovince jsem nastoupil a s přehledem s rukou nahoře jsem projížděl cílem. V tu chvíli jsem si v transu všimnul ,že cíl je o pár metrů dál, v místě startu, který byl náhle průjezdný…ten jsem přejel bez šlapání a o galusku mě na již správném místě předjel Ital Macchi.Fatální chyba, která mě stála jisté vítězství.Jak jsem zjistil posléze, tak jsem nebyl sám kdo si předspurtoval.“

V neděli Michal spolu s týmem nastoupil do rovinaté časovky na necelých 11 kilometrů. Bohužel ani průměr převyšující 42km za hodinu nestačil na lepší než 3.místo. Stark k chronometru osobně: „Prozatím se do správného časovkářského tempa nemůžu dostat a podobně jako ve Francii byl můj výkon příliš vydřený. Spolu s trenérem víme,že na tom musíme ještě zapracovat .“

Možnost jak vyzkoušet správný rytmus v časovce bude mít Michal již za pár dnů na EP ve Švýcarsku.

Žádné komentáře:

Okomentovat