Všechny bleskovky

pondělí 18. července 2011

Finále Para Světového poháru v kanadském Baie-Comeau s odstupem a bez emocí

SP Baie-Comeau_start časovky_foto V.Zapletal

                                          
Byl jsem natolik nespokojený 
z posledního, resp. finálového podniku SP v Kanadě, že se mi ani nechtělo se podělit o své dojmy. Ale vše zlé je pro něco dobré a i relativní neúspěch může pomoci do budoucnosti.
S odstupem týdne a od samotného návratu domů jen několika dnů už nejsem v hodnocení až tak radikální.
Určitě nemůžu hodnotit svůj výsledek v závodě pravdy, tedy časovce za nepovedený. 4.místo ve světové konkurenci je solidní výsledek. Mrzí mě jen, že mohl být v každém případě lepší. Přihodilo se  mnohé, ale povzdechnu si jen nad dvěma okolnostmi. Jako ostatní kolegové z naší reprezentace jsem vezl s sebou jen jedno kolo, které jsem na místě „předělal“ na časovkářský speciál. Bohužel, ale bez diskového kola, které jsem nemohl použít a nedostatečnými převody…Poslední kapkou ovlivňující můj výkon byla změna počtu kol trasy časovky ze tří jen na dvě, což jsem zjistil až po závodě. Trochu mě uklidnil dílčí úspěch - nejrychlejší první kolo a odstup v cíli za 3. Kolumbijcem Galvisem jen 11 sekund.
Na silniční závod bych nejraději úplně zapomněl. Jednoduše jsem ten den na to vůbec neměl.  Sice jsem zůstal ve skupině s nejlepšími,ale v rozhodujícím kopci jsem pravidelně v každém kole zaostával a pracně si dojížděl. V posledním kole jsem dojetí už nestihnul a skončil na nelichotivém 7.místě.
Za změny na poslední chvíli bych pořadatelům jedničku nepřidělil, ale za atmosféru podtrženou. Podobně jako vloni na MS vzali obyvatelé města SP za svůj a fandili báječně.  Už od loňského roku máme v Baie Comeau „své“ fans. Rodina přítele Reala je velmi početná, neboť jsem po celé trati obou závodů slyšel hlasité „Majkl“.
Myslím, že docela rozumně trenér usoudil, že jsem z náročné závodní sezóny unavený a dostal jsem místo závodů EP závodní volno. Pevně věříme, že na zásadní podnik druhé části sezóny – zářijové MS na silnici budu opět ve špičkové formě.

SP Baie-Comeau_zvěčněný na díle místního mistra v jedné z výloh_foto V.Zapletal

Žádné komentáře:

Okomentovat