Všechny bleskovky

sobota 24. července 2010

EP Slovensko - test před MS v Kanadě

EP Slovensko_foto V.Vodičková.jpg
EP Slovensko, foto V.Vodičková

EP Slovensko_foto V.VodičkováTak jako v loňském roce jsem si v rámci přípravných závodů zazávodil spolu s nejlepšími evropskými kadety na etapovém Mléčném závodě v Lounech.

Potěšil mě náš mini tým Dukly. Kluci si dokázali ve třech poradit s mnohem početnějšími týmy a Vakoč celkově zvítězil.

Já jsem se pral na opačném konci pelotonu. Výsledkově a pocitově jsem byl určitě spokojenější než vloni.


V polovině týdne jsem se rozjel na Lopatárně. A opět mě překvapilo jak rychle se dá ještě jezdit na kole. Jel jsem naprostou hranu, když se zrychlilo při spurtování na body. V tu chvíli se okolo mě zezadu přehnala rodina Raboňů a hranu ani jeden z Frantů určitě nejel…

Evropský pohár na Slovensku má již několik let tradiční podobu a to i v průběhu počasí. V sobotu je ve Vrátné u Těrchové pěkně a v neděli musí pršet…

Pořadatelé nám podobně jako na našem mistráku připravili ,,oživení“ závodu v podobě spojení tří kategorií. Tentokrát se jednalo i o spojení v hodnocení! Kategorii C2 jezdím já a jedná se především o jednonohé cyklisty. Podobná svou mírou postižení je i kategorie C1. Kategorie C3 je naopak trochu jinde. Přirovnal bych to snad k mým oblíbeným kadetům, které by absurdně spojili s juniory.

Naštěstí se na slovenském EP hodnotila časovka i silnice také do celkového hodnocení.

V sobotu jsem si na 11km časovce poradil se svými soupeři docela jednoznačně a zvítězil nad druhým v pořadí skoro o minutu. Přičemž jsem díky své šikovnosti musel během závodu nahazovat spadlý řetěz…

Nedělní silniční závod byl nejenom díky spojení kategorií velmi vyhecovaný. Snažili jsme se spolu s týmovými kolegy z naší reprezentace, kteří jezdí právě v kategorii C3, vymyslet účinnou taktiku na konkurenci. Během závodu jsem se několikrát marně pokoušel o únik a několikrát dojížděl po ataku soupeřů. Ve spurtu se mi podařilo vyvézt dalšího dvounožce po levé straně a vpravo měl v tu chvíli prostor náš týmový ,,Cavendish“ Tomáš Kvasnička. Skončil jsem nakonec o pověstnou galusku třetí, ale spokojený. Vyhráli jsme oba závody a já se mohl radovat z celkového triumfu.

Nejlepší závod sezóny zajel Míra Dongres a formu jako hrom má stále Radim Pavlík.

Michal Stark

Žádné komentáře:

Okomentovat