Všechny bleskovky

úterý 22. května 2012

Vzhůru na Světový pohár do Říma

Dnes ráno odcestoval Michal s reprezentačním týmem do Říma na Světový pohár. Držme mu palce!!!

sobota 19. května 2012

Extraliga masters Běleč,aneb příprava na SP

Dnes jsem absolvoval v rámci přípravy na SP v Římě, časovku v Bělči. Závod se jel v rámci seriálu Extraligy Masters a jako obvykle měl vysokou úroveň. Na startu bylo závodníků jako na prologu Gira. Jak zhodnotit můj výkon...do dvou třetin závodu to šlo, ale posléze jsem vlétl do díry a řetěz dole. Za jízdy jsem ho nevrátil - zastavit - poprat se s technikou a znovu se dostat do tempa. Když se mi to stalo dva kiláky před cílem znovu, měl jsem chuť se na to vykašlat. To se prostě může stát a je lépe když mě to postihne na přípravné časovce, než za týden při svěťáku.

pondělí 14. května 2012

První skutečný test časovkářské formy - Velká Dobrá

V neděli jsem si vyzkoušel, zda-li už mám na to zajet na úrovni pořádnou časovku. Legendární Velká Dobrá, s 32 kilometry zvlněného profilu prověří každého. Včera nás prověřil i teplotní propad - v 7 stupních se nejede na krev nejlépe. V cíli jsem necítil prsty jako na tréninku v lednu... Jel jsem na svůj loňský rekordní čas a v cíli jsem za ním zaostal o více než 40 sekund. To mě na chvíli vystrašilo, ale poté jsem zjistil, že si oproti loňsku pohoršila i většina soupeřů. 58.místo ze 133 startujících v celkovém hodnocení a 10.flek v příchozích bez rozdílu věku. Ještě to zdaleka není to pravé ořechové, ale postupně se k optimálnímu výkonu posouvám.

pondělí 7. května 2012

Europe Tour Vrátná, aneb nenechat si znechutit cyklistiku...

O víkendu jsem otestoval aktuální formu na prvním podniku Europe Tour ve slovenské Vrátné. Věděl jsem dopředu, že do špičkové formy mám ještě kus cesty. Nejlepší přípravou jsou samozřejmě závody a na první letošní porovnání výkonnosti s paralympijskými soupeři jsem se těšil. Utkal jsem se opět se soupeři kategorii C1,C2 a C3, jinými slovy, většinou s dvounohými soupeři...Bohužel už musím brát jako realitu, že i v mé kategorii C2 je tzv. dvounožců více než je zdrávo. S tím nic neudělám a je to na odborném posouzení mezinárodních klasifikačních lékařů UCI. Nemá valného smyslu popisovat peripetie sobotního silničního závodu, nebo nedělní časovky. Překvapí mě jen znovu a znovu co je někdo ochoten učinit pro úspěch. Dovolím si proto jen pro informaci ocitovat z pravidel cyklistiky pro závody na silnici ČSC (Český svaz cyklistiky), které musí korespondovat s regulemi UCI (Mezinárodní cyklistická unie): S0337. S výjimkou časovek, všechna vozidla pohybující se v konvoji závodu jsou omezena maximální výškou 1,60 m., S0352. Závodníci se nesmějí vzájemně tlačit nebo odstrkovat (ani od doprovodných vozidel) a zásadně nesmějí vozidla používat jako vodičů., S0413. Žádné vozidlo nesmí předjíždět závodníky posledních 10 km před cílem závodu., S0624. Doprovodný vůz musí dodržovat vzdálenost nejméně 10 m za závodníkem, nikdy ho nesmí předjet ani dojet na jeho úroveň. A jak jsem nakonec skončil? 3.místo ve spurtu na silnici, 2.v časovce a celkově v hodnocení do seriálu Europe Tour také na 2.pozici.

pondělí 30. dubna 2012

S Českou spořitelnou na Kole pro život, aneb šílené Trans Brdy

S Českou spořitelnou,novym partnerem v přípravě na paralympijský Londýn, jsem absolvoval první závod dnes již legendární velosérie Kolo pro život, Trans Brdy. Horskými koly víceméně nepolíben jsem přislíbil start na třech závodech. Vzhledem k velmi nabitému předolympijskému programu jsem nastoupil o uplynulé sobotě do pravděpodobně nejtěžšího bikového závodu pro širokou veřejnost. S odstupem musím přiznat, že jsem šel na start minimálně připraven na to co mě čeká.Informace od špičkového bikera Kristiána Hynka byly mírně řečeno mírné - jedno stoupání na začátku a pak už to jde...Poslední příjemné okamžiky jsem zažil před startem. Potkal jsem spoustu známých závodníků a byl seznámen s předsedou představenstva a gen. ředitelem České spořitelny panem Pavlem Kysilkou - mimo jiné i velmi zdatným cyklistou, který stál vedle mě i na startu závodu. Potěšilo mě i několik velmi optimistických tipů na můj odstup od vítěze závodu (v tipovací soutěži České spořitelny). V závodě, do kterého je přihlášeno bezmála 1300 závodníků jsem doposud nestartoval.V tzv. první lajně jsem byl jen pár metrů po startu v Letech u Prahy. Posléze jsem se už jenom propadal. Úvodní pasáž prvního kopce se dala jet bez problémů a já jsem se začal opájet optimismem. A hned jsem byl potrestán. Stoupání se ještě zvedlo a bylo samý kořen. Zdálo se mi, že skoro všichni okolo mě slezli z kola. Samozřejmě včetně mě. Nekonečnou dobu, více než kilometr jsem skákal vedle svého kola, s dovětkem, že při každém druhém skoku mi tretra podklouzla. Na tomto úseku jsem zanechal většinu sil a připadal jsem si jako Meresjev. Neměl jsem, ale ani potuchy co mě ještě čeká. A nikdy bych netušil co vše se dá na kole překonat. Vše se nedá ani vyjmenovat. Pasáže velkých kamenů, které se přeci nedají přejet...nekonečného drobného štěrku, ve kterém se kolo boří jako na písku. Několikrát jsem prosvištěl bahnem - jednou jsem do této pasti zahučel do půli lýtka. Myslím, že tři brody, nebo jich bylo více? Neuvěřitelné byly samozřejmě i sjezdy. Minimálně dvakrát jsem byl nucen slézt z kola a nejnebezpečnější úsek seskákat. Za to, že jsem závod absolvoval celý až do cíle můžou tři skutečnosti. Výtečný bike, který mi zapůjčila moje mateřská značka Apache - díky Scalpe! Neskutečně skvělý peloton závodníků, kteří mě během celého Trans Brdy nejenom povzbuzovali, ale sem tam i pomohli - díky, byli jste báječní! Posledním úhelným kamenem a asi nejzásadnějším, byl můj manager a kamarád Pavel Zach. Ano, mojí podmínkou startu, bylo, že se mnou pojede můj "bodyguard". Pavlova pomoc byla nesmírná a já jsem mu za ni vděčný! Před závodem jsem počítal, že ztratím tak hodinu a půl na vítěze, nakonec jsem byl na trase 55km závodu neskutečných 4,5 hodiny. Jak říkává jeden trenér - to jsou chvíle, kdy se o sobě dozvíš hodně. Chtěl jsem snad sto krát vzdát a proklel jsem vše co jsem mohl. Ano, jednalo se z mé strany o přílišné sebevědomí a nemístnou troufalost. Tento závod není stavěn pro jednonohého cyklistu, poznal jsem to nesčetněkrát, kdy jsem díky záběru jednou nohou šel do skluzu a už jsem byl na zemi. Přesto jsem pravděpodobně jediným bláznem, kterému se tento kousek, alespoň u nás podařil s jednou nohou, tedy bez protézy. Zpět na "snadnou" silnici a dráhu. Bikeři a bikerky klobouk dolů - už vás nebudu nikdy podceňovat! Není nad osobní zkušenost.

úterý 24. dubna 2012

První závod silniční sezóny fotila má dvorní fotografka Andrea Barcalová

První šlápnutí-1.závod středočeské ligy UAC - spolupořadatelem naše sdružení "Ano,ano"

čtvrtek 12. dubna 2012

Beseda v ZŠ Hřebeč

Včera jsem si byl popovídat s žáky 1.a 2.tříd v Masarykově jubilejní základní škole Hřebeč.Musím se přiznat, že jsem očekával malou venkovskou školu s menším počtem žáků.Hned před budovou školy jsem byl překvapený.Velká zrekonstruovaná devítiletka s hrdým názvem a skoro se 180 žáky!Byl jsem připravený na "souboj" s pozorností nejmenších školáků, ale opak byl pravda.Byli pozorní a především nesmírně zvídaví.Skoro dvě hodiny jsem víceméně odpovídal na všetečné otázky prvňáků, druháků a také učitelského sboru.

Škola je známá tím, že má dobré zkušenosti a podmínky pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – je bezbariérová a zaměstnává asistenty pedagoga. www.skolahrebec.cz

Potěšil mě i fakt, že většina dětí sportuje a jezdí na kole.Samozřejmě jsem neodolal a pozval je na neděli 15.4., kdy se koná amatérská primavera na silnici - První šlápnutí a to přímo v jejích obci Hřebči!Kdo by neodolal pozvat si fanoušky :-)